Skip to main content
Hybris 43
Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
#4
všechna čísla
#43
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial / recenze / reflexe / rozhovory / tvorba / aktuality
autoři / archiv
redakční rada / kontakt
#4
vybrat číslo
všechna čísla
#43
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial
recenze
reflexe
rozhovory
tvorba
aktuality
Divadlo DISK zaplavila funková energie Navigators Kristina Korbelová

První hudební vystoupení na letošním Zlomvazu patřilo české soul-funkové skupině Navigators. Návštěvníci si na něj sice museli počkat, protože program nabral hned v úvodu téměř devadesátiminutové zpoždění, ale vydržet do půl jedenácté se nakonec vyplatilo. 

recenze #4 / 2010
cUBUs - Hovnajs! Grówno! Sranina! Michaela Jankulárová

Studenti wroclawské PWST, bratislavské VŠMU a pražské DAMU si zvolili jako téma mezinárodního projektu fenomén Ubu. Celé představení je tak sledem tří autorských inscenací volně inspirovaných touto Jarryho hrou. A co všechno může studenty ve variaci na jedno téma napadnout? To jsem se občas ani nestačila divit. 

recenze #4 / 2010
Editorial #4 Brigita Lamserová

Letošní dvanáctý ročník festivalu Zlomvaz dal sbohem dosavadnímu časopisu Obratel a s rozpaky přivítal Hybris, jehož čtvrté ofi ciální a první festivalové číslo právě držíte v ruce.

editorial #4 / 2010
Filmové bloky - den první Jiří Kovanda

První den zlomvazových fi lmových projekcí se nesl v duchu technických problémů a tragické návštěvnosti, která přímo vybízí k přihlouplým laciným vtípkům (např. o zlomeném vazu nebo tak něco). Ty si já samozřejmě odpustím a vyjmenuji pouze fakta.

reflexe #4 / 2010
Slévání návratů Lukáš Brychta

Taneční sekce festivalu Zlomvaz začala představením studentů z HAMU s názvem Chod návratů ve Slévárně La Fabriky. Půlhodinová mírně narativní choreografi e pracovala s pěti tanečníky a scénografi cky poměrně bohatým prostorem.

recenze #4 / 2010
Dojmologie Hana Lehečková

Tak nám přijeli Miláčkové. V malém prostoru učebny K332 nás herci přivítali zpěvem a hrou na hudební nástroje a navodili tak intimní, domáckou atmosféru. Životní osudy pětice mladých lidí, vzájemně se proplétajících. Záhy však vidíme, jak se naši hrdinové v malém prostoru totálně míjejí; míjejí se mezi sebou i v rámci životů svých vlastních. Intimní atmosféra se tak nenápadně přehoupne v úzkost a stísněnost. 

recenze #4 / 2010
Miláčkové Magda Zicháčková

Druhý zlomvazový den nám (po představení soutěžním) odstartovalo další nesoutěžní představení - Miláčkové. Představení do Prahy přivezli studenti Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, ovšem na který ročník jsme se přišli do učebny podívat, to z programu nevyčteme. Snažila jsem se pátrat na internetu, leč marně. Je zřejmě tajné i to, kdo ztvárnil jakou postavu. 

recenze #4 / 2010
Škandálna aféra Jozefa Holouška Michaela Jankulárová

Škandálna aféra Jozefa Holouška vznikla na základě stejnojmenné povídky Karla Čapka a ve druhém zlomvazovém dni jsme měli možnost vidět ji v Řetízku v podání studentů AKU. Téma, které se stává aktuálnějším a aktuálnějším – jak vám média mohou převrátit život v jednom dni — si vzal na přetřes Tomáš Mischura pod pedagogickým vedením Jany Oľhové. Uveřejňování nepodložených nebo protichůdných zpráv, aféry velikosti babylónské věže postavené na principu JPP (= jedna paní povídala) – nepřipomíná vám to něco? 

recenze #4 / 2010
Nie je potrat ako potrat Ervín Hodulík

Predstavte si akrobata žonglujúceho na lane v cirkusovom šapitó. Jeho kúsky pobavia a zároveň nadchnú svojou krkolomnosťou, ale kto si na ne spomenie za nejaký čas. Podobný dojem zanechala aj súťažná inscenácia Pixy pražskej Katedry alternativního a loutkového divadla. Bolo to rozjasané divadielko vyzna- čujúce sa hravosťou a nie tak často videnou spontánnosťou, ale nič viac za tým nebolo, alebo o to má v divadle práve ísť? 

recenze #4 / 2010
Skoky na trampolíně aneb Držte se nízko! Tereza Šefrnová

Zatímco se ve „slévárně“ La Fabriky stavěla scéna na odpolední Zlomvazové představení, vzadu za židlemi pro diváky se začala pod nohama účastníků pomalu a nesměle rozhoupávat obří trampolína. 

recenze #4 / 2010
Tanečně - odpolední triptych Lukáš Brychta

Taneční odpoledne, předznamenané tanečním V nás o něco dříve, v sobě nabídlo tři samostatné kratší pohybové tvary. Všechny vznikly ve zkušebnách Pražské HAMU a odtančily se na hlavním sále La Továrny. 

recenze #4 / 2010
Kankán, zpěv a chleba se sádlem Adéla Vondráková

Divadelní část festivalu odehrávající se v La Fabrice vyvrcholila druhý festivalový den představením Café Ideal: Vocaď pocaď studentů čtvrtého ročníku herectví KALD DAMU. A bylo to příjemné zakončení celodenního, nejen divadelního, maratonu. Pokud snad nějaký divák očekával srdcervoucí drama s drásavým existenciálním přesahem, mohl být zklamán. Jestliže ale projevil dostatek vůle své očeká- vání zahodit za hlavu a nechat se prostě jen pobavit, byl na dobré cestě odejít domů s pocitem příjemně stráveného večera. Lehké, svěží a zábavné kabaretní představení na závěr dne, prosyceného nejrůznějšími kulturními zážitky, je přesně to pravé.

recenze #4 / 2010
Živá, opravdu živá mrtvola! Pavlína Pacáková

V pořadí druhou soutěžní inscenaci uvedenou na letošním Zlomvazu přivezli studenti třetího ročníku VŠMU. Hned v první scéně objasnili tvůrci divákům nejen jaká je výchozí situace příběhu, ale především jakým způsobem přistoupila režisérka Júlia Rázusová k herecké práci. Po úvodním výstupu Feďa (Daniel Ratimorský) nevtrhly na scénu DISKu dvě další postavy, ale dvě herečky, rychlou slovenštinou drmolící repliky, které zcela zřetelně vyjadřovaly neskrývanou radost matky Lízy a popuzení její sestry z plánovaného rozvodu s Feďom. Po příchodu Lízy (Gabriela Marcinková) tento přístup po chvíli plynule přešel v civilní ztotožnění s postavami, aby herečky mohly následně od svých rolí znovu odstoupit a interpretovat divákům zároveň nejen text, ale i svůj osobní názor na něj, na postavu a celou situaci. 

recenze #4 / 2010
Exitorial #4 Ivo Kristián Kubák

O smyslu umění a přírody

Původně jsem v tomto předadventním čase (jak nám počasí naznačuje) měl posílat ironizující a zpupně provokující zpravodajství z poně- šického bazénu zalitého sluncem, z jihočeských lesů přeplněných houbami či z blízké likérky překypující chutnými pálenkami. Namísto toho si zakouším Zlomvaz se všemi ostatními, v budovách přeplněných divadelníky, zalitými rumem a vonících rozmoklými bagetami. 

editorial #4 / 2010
  • autoři
  • archiv
redakční rada kontakt
© DAMU, graphic design by Marie Štumpfová, web created by Onkubator