Skip to main content
Hybris 43
Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
#31
všechna čísla
#43
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial / recenze / reflexe / rozhovory / tvorba / aktuality
autoři / archiv
redakční rada / kontakt
#31
vybrat číslo
všechna čísla
#43
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial
recenze
reflexe
rozhovory
tvorba
aktuality
Editorial #31 Tereza Šafářová

V redakci došlo ke střídání stráží. Šéfredaktorka Petra Zachatá mi předala své místo ve vedení časopisu. Už od října jsem věděla, že mě tato pozice nemine, jelikož jsem zůstala v magisterském ročníku osamocena, ale stále jsem si nedokázala představit, co to obnáší.

editorial #31 / 2018
Mořský koníku, slyšíme se? Tereza Kosáková

Tlak 49 barů je teoretické nejzazší místo, do kterého je možné se potopit, aniž by potápěče rozdrtila tíha oceánu. Autorský projekt studentů napříč Katedrou alternativního a loutkového divadla, jenž uspěl v rámci nového systému vnitřní soutěže inscenací do divadla DISK, je inspirován právě touto symbolickou limitní hodnotou.

recenze #31 / 2018
Macbethova přetržená páska Lukáš Černý

Ticho, tma. Pak blesk, hrom a pomalu se probouzejí čarodějnice: magnetofonové přehrávače. Staré kotoučové stroje na dlouhém stolu z praktikáblů jsou scénografií, rekvizitou i loutkou inscenace Thunder. Enter the three witches. režiséra Jakuba Maksymova – loutkou, nebo vodičem. Spolu s další nahrávací a přehrávací technikou pak představují základní režijně-scénografický prvek této Macbethovské variace v DISKu.

recenze #31 / 2018
Možná se tolik nelišíme Barbora Pokorná

DAMU v prostorách DISKu hostila HAMU; proběhl další z večerů Nové generace. Tento projekt si klade za cíl být platformou pro začínající choreografy, tanečníky a mimy. Umožňuje publiku zhlédnout závěrečné výstupy studentů HAMU, jejichž některé prvky se pravděpodobně stanou esencí uměleckého vyjádření nové generace tvůrců.

recenze #31 / 2018
Melancholie skrytá pod komickým převlekem Petra Zachatá

Líná nálada letního odpoledne se zmocňuje mladých hrdinů, kteří ze samého nicnedělání najednou nevědí, co si mají se sebou počít. Pražský soubor BodyVoiceBand prostřednictvím milostných eskapád Shakespearova Večeru tříkrálového reflektuje proměny vztahů v moderním světě.

recenze #31 / 2018
Tělesnost už není závazná Karolína Bathory

Již několikrát jsem se vydala do Chocně navštívit pana profesora Vladimíra Mikeše. Po cestě vlakem jsem většinou v hlavě ještě přemítala nad seznamem povinností, ale vstupem do Chocně tohle všechno zmizelo. Dům pana profesora je plný knih, hned při první návštěvě jsem si všimla jedinečného vydání Hrubína, které se nikde nedá sehnat. Pan profesor mi ukazoval antologie italských básníků a vyprávěl, kolik knih se mu při stěhování ztratilo. Bylo těžké spustit oči od grafiky na stěně s osobním věnováním od Jindřicha Štýrského. Přemítala jsem nad tím, do kolika lidských příběhů pan profesor za svůj život mohl vstoupit. Nejen jeho dům je důkazem obrovské pokory k druhému. Když začne vyprávět, všechno kolem se soustředěně nakloní jeho směrem. Čaj stydne v hrnku, už jsem dávno zapomněla na všechny semestrální práce a poslouchám příběhy, které pan profesor zažil.

rozhovory #31 / 2018
O adaptaci prakticky, aneb jak se z teoretiků stávají herci /workshop Patrice Pavise na DAMU/ Lucie Křápková

Francouzský teatrolog Patrice Pavis a sedm studentů teorie a kritiky od bakalářů po doktorandy, studentka autorské tvorby a posluchač divadelní vědy se setkali na pětidenním praktickém workshopu o adaptaci. První dny se pro účastníky nesly v duchu zásadní otázky: Co konkrétně se skrývá za oním pojmem „praktický“?

reflexe #31 / 2018
Pozitívne následky negatívnych udalostí Barbora Forkovičová

Galerie AMU vo svojich priestoroch momentálne vystavuje znehodnotené fotografie. Nech to znie akokoľvek zvláštne, výstava s názvom Živel naozaj tematizuje zhubný vplyv živlu, konkrétne vody, na fotografické umenie. Využíva na to snímky geografa J. V. Daneša, ktoré boli poškodené povodňami v roku 2002. S rovnakým dôrazom však vyzdvihuje aj prácu reštaurátorov, ktorí sa na záchrane fotografií podieľali.

reflexe #31 / 2018
Snažíme se z katedry vytvořit moderní platformu pro současné nonverbální divadlo. Uvidíme, jak to dopadne! - MgA. Tomáš Kasprzyk Tereza Šafářová

Byla by jistě velká škoda v Hybris ukončit rubriku Dialogy poté, co vznikly rozhovory s pedagogy, absolventy a studenty všech kateder DAMU. Vždyť i na opačné straně Karlova mostu jsou na jedné z fakult naší školy obory, které se věnují divadelní tvorbě! S redakcí jsme se proto rozhodli vyzpovídat i členy dalších kateder. Začínáme s pedagogy Katedry nonverbálního divadla  - se živelnými muži plnými elánu, kteří zcela vyvracejí zobecnělá tvrzení o tom, že je pantomima zkostnatělá. Prvním z nich je vedoucí katedry doc. MgA. Adam Halaš, Ph.D., druhým Mgr. Štefan Capko a třetím MgA. Tomáš Kasprzyk.

rozhovory #31 / 2018
Snažíme se z katedry vytvořit moderní platformu pro současné nonverbální divadlo. Uvidíme, jak to dopadne! - Mgr. Štefan Capko Tereza Šafářová

Byla by jistě velká škoda v Hybris ukončit rubriku Dialogy poté, co vznikly rozhovory s pedagogy, absolventy a studenty všech kateder DAMU. Vždyť i na opačné straně Karlova mostu jsou na jedné z fakult naší školy obory, které se věnují divadelní tvorbě! S redakcí jsme se proto rozhodli vyzpovídat i členy dalších kateder. Začínáme s pedagogy Katedry nonverbálního divadla  - se živelnými muži plnými elánu, kteří zcela vyvracejí zobecnělá tvrzení o tom, že je pantomima zkostnatělá. Prvním z nich je vedoucí katedry doc. MgA. Adam Halaš, Ph.D., druhým Mgr. Štefan Capko a třetím MgA. Tomáš Kasprzyk.

rozhovory #31 / 2018
Snažíme se z katedry vytvořit moderní platformu pro současné nonverbální divadlo. Uvidíme, jak to dopadne! - doc. MgA. Adam Halaš, Ph.D. Tereza Šafářová

Byla by jistě velká škoda v Hybris ukončit rubriku Dialogy poté, co vznikly rozhovory s pedagogy, absolventy a studenty všech kateder DAMU. Vždyť i na opačné straně Karlova mostu jsou na jedné z fakult naší školy obory, které se věnují divadelní tvorbě! S redakcí jsme se proto rozhodli vyzpovídat i členy dalších kateder. Začínáme s pedagogy Katedry nonverbálního divadla  - se živelnými muži plnými elánu, kteří zcela vyvracejí zobecnělá tvrzení o tom, že je pantomima zkostnatělá. Prvním z nich je vedoucí katedry doc. MgA. Adam Halaš, Ph.D., druhým Mgr. Štefan Capko a třetím MgA. Tomáš Kasprzyk.

rozhovory #31 / 2018
Kdo si počká, ten se dočká Anežka Berčíková

Jih, slunce, moře, teplo. Zhruba tak by se dala shrnout má kritéria pro výběr univerzity v zahraničí. (Nejen. Před dvěma lety jsem podle stejných kritérií vybírala pracovní stáž. Volba byla tehdy poměrně jasná i díky jazykové vybavenosti: Itálie.) Rozhodla jsem se vycestovat v rámci programu Erasmus+ a konečné rozhodování výběr zúžilo na dvě města: řecký Tripolis a portugalský Lisabon. 

reflexe #31 / 2018
  • autoři
  • archiv
redakční rada kontakt
© DAMU, graphic design by Marie Štumpfová, web created by Onkubator