Skip to main content
Hybris 42
Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
vybrat číslo
všechna čísla
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial / recenze / reflexe / rozhovory / tvorba / dialogy / názory / analýzy / studie / glosy / aktuality
autoři / archiv
redakční rada / kontakt
glosy
vybrat číslo
všechna čísla
#42
#41
#40
#39
#38
#37
#36
#35
#34
#33
#32
#31
#30
#30
#29
#28
#27
#26
#25
#24
#23
#22
#21
#20
#19
#18
#17
#16
#15
#14
#13
#12
#11
#10
#9
#8
#7
#6
#5
#4
#3
#2
#1
editorial
recenze
reflexe
rozhovory
tvorba
dialogy
názory
analýzy
studie
glosy
aktuality
nadivadlo.blogspot.cz Hana Lehečková

Web nadivadlo.blogspot.cz se těší čím dál tím větší popularitě. Jedná se o blog, na který přispívají kritické a teatrologické špičky svými bezprostředními dojmy z představení. Server se postupně stal jakousi uzavřenou komunitou, kde probíhají třaskavé diskuze o kvalitě různých inscenací a o stavu současné české divadelní kultury vůbec. 

glosy #16 / 2013
V posledních několika letech... Zuzana Burianová

V posledních několika letech se ve velkých kamenných divadlech rozmáhá trend pevné pracovní doby uvaděček. To v praxi znamená, že jsou zřejmě placené přesně do ukončení inscenace. Potlesk nepotlesk, jakmile se zatáhne opona, jde se domů. 

glosy #16 / 2013
Padajú burzy! Margareta Cvečková

Prajme si niečo!

glosy #13 / 2012
Vyhodíš ho dveřmi, vrátí se ti oknem Magda Zicháčková

Vyhodíš ho dveřmi, vrátí se ti oknem… Jak si jistě mnozí z vás všimli, do centra města se vrátilo pouliční umění. Vzhledem k poloze naší alma mater mu nelze uniknout, obzvlášť když je přímo před DISKafé tak pěkný plácek, který je v porovnání s okolními dokonce i poměrně prostorný. Povolení vešlo v platnost prvního března; tím dnem se spustil tzv. zkušební rok, během kterého mohou všelijací umělci bavit (a samozřejmě i kasírovat) kolemjdoucí turisty.

glosy #15 / 2012
NADIVADLO aneb je kritika kritiky kritiky možná? Petra Lásková

Ve světě jedniček a nul vznikl nový prostor, blog, s výmluvným názvem NADIVADLO a ještě výmluvnějším podtitulem naše pohledy NA DIVADLO. O čí pohledy vlastně jde?

glosy #15 / 2012
Nezájem a neznalost okolního dění Zuzana Burianová

O tom, že existují aktivity s divadlem úzce spjaté, které nejsou příliš reflektované, všichni dobře víme. Ale má otázka zní, proč s tímto faktem není nikdo schopen něco udělat? V září jsem navštívila Mezinárodní festival rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio v Poděbradech. Tedy místo, kde se divadelníci mohli v krátké době seznámit s tím nejlepším, co bylo pro rozhlas v posledním roce natočeno.

glosy #15 / 2012
Kafe, cigáro a lov Silvia Ronisová

Jak jinak prožít nedělní ráno - rozpustná káva pochybného složení, cigareta, která „může způsobit pomalou a bolestivou smrt“ a lov, který způsobí smrt nebohému králíčkovi Azuritovi nebo kolouškovi Bambimu... Ovšemže pouze ve virtuálním světě.

glosy #15 / 2012
Když nejsem umělec, co aspoň krást jako oni? Lenka Krsová

V nakladatelství Jan Melvil Publishing, které se honosí podtitulem „Knihy, které změní život“, vyšla na začátku října kniha Kraď jako umělec od Austina Kleona. Malý čtvercový paperback o sto šedesáti stránkách, s bílými rukou napsanými nápisy, vám život určitě nijak radikálně nezmění. Naučí vás ale poměrně sofistikovaně krást nápady tak, abyste minimálně při svém uměleckém zápalu vypadali (před ostatními) dobře. S trochou štěstí i geniálně a originálně.

glosy #15 / 2012
Stravinského Svěcené jara Vít Neznal

Když Brigitte Gauthier analyzuje poetiku choreografií Piny Bausch, soustředí se především na její dialogičnost, která podle ní pramení ze snahy o nalezení těžiště nikoli tradičně v sobě, ale naopak v druhých tanečnících.

glosy #15 / 2012
Slabosť toho druhého Eva Kyselová

„Slabosť toho druhého je najlepším stimulom pre tvorivú prácu!“

glosy #14 / 2012
Přidáte-li do hlediště nultou řadu... Magda Zicháčková

„Přidáte-li do hlediště nultou řadu, vězte, že mezi diváky zavládne chaos ještě před představením. (Divadlo v Celetné 3. 4. 2012)“ 

glosy #14 / 2012
Záblesk života Aneta Špíglová

„Záblesk života na hřbitově. Za zády vážených diváků režisér “vyřvává” podporu svým hercům, s dvojkou bílého, nonšalantně opřený o zlatý sloup.“

glosy #14 / 2012
Horší než Hana Baroňová

„Horší než špatná inscenace je špatná pověst inscenace.“

glosy #14 / 2012
Každý má svou pravdu Zuzana Burianová

„Každý má svou pravdu, jenom po kritikovi se vyžaduje pravda všeobecná.“ 

glosy #14 / 2012
Život je jako jízda vlakem Hana Baroňová

„Život je jako jízda vlakem. Když se díváte před sebe do dáli, vidíte, kolik toho máte ještě před sebou a cítíte, že času je dost, ale pohled z okna do strany ukazuje pravý opak.“

glosy #14 / 2012
Standing ovation v Prahe a na Slovensku Margareta Cvečková

Za 4 mesiace v Prahe som standing ovation zažila len raz, aj to na zahraničnom predstavení. Zatiaľ čo v Bratislave a na Slovensku vôbec standing ovation nie je už ani štandardom, ale priam povinnosťou. Spoločenskou povinnosťou.

glosy #13 / 2012
Většinová seriálová produkce Vít Neznal

... stojí na bezdůvodně charakterním muži.

glosy #13 / 2012
Nevyhnutnosť konca Eva Kyselová

... nemusí byť vždy Tragédiou!

glosy #13 / 2012
Dojem z Ma dame David Košťák

Dojem z Ma dame: Nejen ptáci odlétají do teplých krajin.

glosy #13 / 2012
Utekl mi herec Linda Dušková

Různí režiséři používají různé prostředky k dosažení různých výsledků. Někteří herce vytvarují zlehka jako turecký med, jiní z něho umlátí máslo. Někteří herce diplomaticky dovedou tam, kam chtějí, aniž by si to uvědomil, jiní prostě hrají šachy a postaví figurku na E5. Co režisér, to metoda. Co herec, to reakce. Minulý rok jsem se zúčastnila dvou různých zahraničních stáží. Nejprve jsem strávila jeden semestr na pařížské Sorbonně a potom jeden měsíc na varšavské Akademii teatralne. Obě tyto zkušenosti se v něčem prolínají. Herci v obou případech měli ve společnosti poměrně vysoké postavení a brali se dost vážně. Zatímco ve Varšavě jsme narazili na to, že si herci nechtěli kousnout neoloupané mrkve, Francouz zase potřeboval každou půlhodinu pauzu.

glosy #13 / 2012

Pagination

  • Current page 1
  • Page 2
  • Page 3
  • Page 4
  • Next page další
  • Last page poslední
  • autoři
  • archiv
redakční rada kontakt
© DAMU, graphic design by Marie Štumpfová, web created by Onkubator